Een verdacht pakketje

12 juli 2019 - Emmastad, Curaçao

In ontving een brief om een pakket op te halen, ik ging naar die kantoor, ik zei tegen die menér: hey sua, ik heb die nummer nodig voor mijn pakket te halen! En ik gaf die menér een knipoog en ik kreeg die nummer.Ik ging zitten, en wachten..

Haha nee hoor zo ging het niet echt.. of toch wel..

Ik moest een pakketje ophalen want volgens de douane moest ik daar behoorlijke invoerrechten over betalen.

Een paar slipper en tweedehands zwemvest want in werkelijkheid nog geen 30€ kost vond die douanemenér dat ze wel 400 nafl waar waren, per stuk! Dus volgens de rekenwonder van die menér was het dan 140 nafl dat wij voor die slippers en vest moesten betalen.

Ale, ik ging dus ff naar het kantoortje met die brief. Bon dia, lief lachen en vraag de weg.

Al vrij vlot wordt ik geholpen en vertel ik het verhaal en dat ik het niet ga accepteren en ze het terug mogen sturen, al gauw word ik doorverwezen naar de klantenservice, jaja wel een nieuw nummertje halen maar ik mocht meteen doorlopen en plaats nemen in een ijskoud kantoortje bij een dame en ik mocht mijn verhaal doen.

Ik zou zo maar weer terug verwezen worden naar die andere mevrouw en werd ik geacht toch te betalen, nogmaals uitgelegd dat ik niet ga betalen voor een paar slippers en een zwemvest wat hier op dushi Korsou goedkoper is. Ik zeg: stuur maar terug, met een glimlach wel he!

De dame ging in overleg met die douanemenér na 10 ijskoude minuten kwam zij terug... ze begon te lachen, ze hebben een ‘fouwtje’ (de w is tussengevoegd om het foenetisch te laten klinken, spreek maar eens zo uit). Ja dat snap ik ook wel 800 nafl voor slippers en een vest wat niet eens van Gucci is ga ik niet betalen.

Ale, een Feliz wiekent gewenst en een glimlach toegezonden weer terug naar de wachtkamer, wel ZONDER nummer mocht ik wachten... en ja toch nog paar nafl moeten betalen maar ah, dat is voor het harde werk wat ze in deze korte tijd voor mij hebben gedaan...

de terug weg in de auto heb ik weer vol verbazing maar met een lachstuip terug gedacht aan dit moment..

Want lief lachen, beetje Papiamentu en blond haar is toch wel handig hier..

(Als Frank het was geweest had waarschijnlijk hij het dubbele kunnen betalen)

Bon wiekent!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Krista Van Daalen:
    12 juli 2019
    Whahaha, wat ga jij lekker lopen op die slippers!!! Wat één Douane Mènér zeg!!
  2. Karen:
    16 juli 2019