Daar waar straten rivieren worden.. REGENSEIZOEN

16 november 2020 - Willemstad, Curaçao

Regen.

Toen wij hier net woonden in 2018, was er ook veel regen in het regenseizoen. En wij maar denken dat het een normale hoeveelheid was. Vorig jaar viel er bijna geen druppel!

En nu... tja het regent behoorlijk! Ik krijg er een heerlijk herfstgevoel van. Kopje thee, lange broek of lange mouwen. Overigens niet te lang want zodra de zon begint te schijnen is het gewoon weer 30 graden!

Voor de tijd van het jaar, einde orkaan seizoen, zijn er nog aardig wat depressies, stormen en orkanen in het gebied. En dat betekend dus.... juist: Regen!

Ik vind het op zijn tijd echt heerlijk! Alleen vandaag moest ik op pad om de auto te keuren. Normaal ga ik eigenlijk niet de weg op vanwege de titel: alle straten lopen onder water! Maar nu moest ik natuurlijk voor de tweejaarlijkse autokeuring. En de vorige keren heeft frank dat gedaan maar nu was het mijn taak.. niet omdat frank het niet kon doen maar omdat de keuringsmannen nogal gevoelig zijn voor de invloed van dames!

Dus ik in onze kleine charade, zonder airco en zonder automatische raam open makers (hoe heet dat?) ging ik op pad.

De ramen konden niet dicht want het is nog zo’n 27 graden en anders zouden de ramen beslaan. Het regende nog niet zo hard maar dat had het wel gedaan en dus veel water op de weg. De kans dat ik nat zou worden door andere auto’s die door plassen reden was dus erg aanwezig.

Eenmaal aangekomen, na zo’n 30 minuten is slakkengang rijden, want nat = glad, kon de keuring beginnen: wipers, claxon, knipperlicht links, knipperlicht rechts, rem, handrem, knipperlicht, knipperlicht, achteruitrij verlichting en motorkap open (dit is een uitzondering want vorige keer hoefde dit niet) en dat was het. De auto was weer goed gekeurd voor twee jaar!

In m’n gebrekkige papiamento maak ik een praatje en wens ze een fijne dag..

en toen begon de terug weg. In die 10 minuten bij het keuringslokaal had het dus op delen van het eiland flink geregend..

Naast autorijden en opletten had ik het nogal druk met de ramen open en di het draaien. Want de plassen water waren nu nog dieper en groter dan de heenrit!

De auto veranderde bijna in een boot, zo bizar veel water!

Voor de beeldvorming heb ik een filmpje op Facebook gezet.

Ik wilde het gewoon even met jullie delen..

Bon siman I pasa in dushi dia!

(Goede week en een hele fijne dag)

Saludos, Corien

1. Ria:
    16 november 2020
    Weer leuk om te lezen Corien.. groetjes
  2. Roeli Olthof:
    16 november 2020
    Weer een leuk verhaal, ik heb me een beetje ingeleefd en zat naast jou op de stoel, was spannend. 😄
  3. Jeannette:
    Leuke blog weer! Gelukkig komt na regen zonneschijn 😄