Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
330

Over ons

Ik ben Corien, getrouwd met Frank en samen hebben wij 2 draakjes van kinderen. Nora is 2 jaar oud en Ruben bijna 1.

Samen hebben wij besloten om te kiezen voor onze droom en voor elkaar. Na een lange periode van varen en een druk leven met de nodige life events, hebben wij heel bewust gekozen voor avontuur maar ook voor rust en samen zijn.

Frank zal aan wal werken op Curacao, dat betekend elke dag thuis zal zijn, dan wel in onregelmatige diensten maar wel elke dag thuis. Om ook een beetje aan onze toekomst in Nederland te denken ben ik aan een studie HBO Bachelor maatschappelijk werk en dienstverlening begonnen en daarnaast zal ik de huismus/moeder spelen voor de kids.

Over onze reis

Een emigratie naar Curacao.  Een beetje Nederland maar in een totaal ander jasje. Ze spreken daar de Nederlandse taal, leunen ietswat op Nederland maar verder lijkt het verre weg niet op Nederland. De taal, het eten, het tempo, de mentaliteit en cultuur staan ver van Nederland af.

In deze reisblog zal ik jullie proberen zoveel mee te nemen in onze avonturen, ervaringen maar ook de dagelijkse sleur, strubbelingen en natuurlijk de relaxte houding die je mag of eigenlijk moet aannemen.

Schroom niet om een berichtje achter te laten

AYO!

Bezochte landen

Wij hebben 54 landen (22%) bezocht:

Algerije, Aruba, Bahama's, Barbados, België, Brazilië, Canada, Caribisch Nederland, Colombia, Cuba, Curaçao, Denemarken, Djibouti, Dominicaanse Republiek, Duitsland, Egypte, Estland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Hongkong, Ierland, Indonesië, Italië, Jamaica, Kenia, Libanon, Luxemburg, Malta, Marokko, Mexico, Monaco, Nederland, Nederlandse Antillen, Noorwegen, Oman, Oostenrijk, Pakistan, Polen, Portugal, Puerto Rico, Roemenië, Rusland, Saint Kitts en Nevis, Saoedi-Arabië, Spanje, Syrië, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigde Staten, Zweden, Zwitserland.