Om niet in herhaling te vallen..

26 september 2019 - Sint Michiel, Curaçao

Bon tardi tur hende!

Meer dan een jaar geleden zijn we naar Curaçao vertrokken. Ik merk dat ik weinig interessants kan schrijven.

Hoe komt dat? Wellicht omdat ik gewend ben aan het leven hier? ik niet meer op kijk van de niet-efficiënte werkwijze hier op het eiland? De dieren zoals leguanen, hagedissen, suikerdiefjes, papegaaitjes en de warawara niet meer zo bijzonder zijn? Misschien wel omdat we ons hier nu gewoon thuis voelen..

Ruben heeft inmiddels zijn tweede verjaardag hier gevierd, hij wordt groot. Zo zwom hij een maand geleden nog met een vest aan, nu is het elke keer voor het zwemmen een strijd om dat vest aan te krijgen. Meneer vindt dat hij het wel kan.. en tja hij leert elke dag een beetje bij om zijn hoofd letterlijk boven water te houden..

nora daarentegen kan zich erg goed redden in het water zonder vest. Wel onder toezicht uiteraard en in de zee zwemmen ze beiden gewoon met vest aan.

Nora zal ook over een niet al te lange tijd aan de zwemles beginnen.. ze vindt het allemaal reuze interessant, zwemt gerust onder je benen door en duikt met volle overgave in het zwembad!

Zij is inmiddels begonnen op Nijntje, de peuterschool! Spannend maar vooral leergierig. Zo af en toe hoor je haar in het Engels tellen of de dagen zingen, wijsneuzerig de juf na doen en vooral verteld ze over wat ze heeft gedaan.

Zelf ben ik begonnen bij een hardloopclubje om op 24 november de 5K van de KLM marathon Curaçao te gaan lopen. Althans dat was het plan, ondertussen voor 2 andere wedstrijden ingeschreven met de afstanden 5K en 8K, dus de run op 24ste zal 10K worden!

Een leuke club, gemotiveerd en vooral veel tips!

Al is het hardlopen in deze tijd van het jaar best een opgave..

afgelopen weken hebben we temperaturen bereikt van 38/39 graden en dan zonder wind. De luchtvochtigheid hoog, dus al met al continue zweten, niets doen en afkoelen.

Inmiddels al zeker twee geen wind aanwezig, dit heeft alles te maken met alle orkanen die zich iets verderop bevinden. Een flinke regenbui brengt even verkoeling maar maakt het ook heet!

Ondertussen alweer wat visite gehad, KristA, Arjan, Brent en Erik waren er in juni, Martijn die ook gezellig langs kwam in juli en Gisela en Arjan in september.

Ik had met Martijn een introductieduik gedaan, wauw wat een wereld daar onder water!!

Samen met Frank, Arjan en Gisela nog eens zo’n introductieduik gedaan, waarna Frank en ik hebben besloten om ons brevet maar te gaan halen. Het is een hele mooi maar kwetsbare omgeving daar onder water.. zo ontzettend rustig!

We zijn verknocht!

En zo wordt ons wensenlijstje steeds meer uitgebreid.. zeilen over het Spaanse water, windsurfen en er zal ongetwijfeld vast nog meer bij komen!

Maar prioriteiten stellen is daarbij een behoorlijke must, de aantrekkingskracht van alle activiteiten en mensen hier op het eiland is erg aanwezig.. maar er moet ook gestudeerd worden!! Dus dat ritme zal nog even weer opgepakt moeten worden!

Ik ga Nora van school halen terwijl de rest van ons in diepe slaap is.. (nachtdienst Frank)

TE OTRO BIA!!!

2. Jeannette:
    Fijn verhaal weer Corien! Fijn om te lezen! 😘
  3. Oma w:
    26 september 2019
    weer leuk geschreven corien groetjes van ons