Zo we zijn weer thuis..

24 mei 2019 - Willemstad, Curaçao

Na een vakantie in Nederland zijn we weer aangekomen in ons huis.

Het was hectisch, gezellig en zeker leuk in Nederland. Maar ook vreemd, vreemd omdat we in een bekende omgeving verbleven maar geen thuis hadden daar.

Daarnaast vlogen de (bijna) drie weken voorbij.

Al went de droge koude lucht in Nederland snel, alles hebben we even doorlopen: schrale lippen, droge wangen, verkoudheid.

We vergisten ons in de tijd als het ging om kinderen naar bed brengen, aangezien het veel langer licht was, we moesten nadenken over hoe warm we ons en de kinderen moesten kleden en een pinpas moest je zelf in het apparaat drukken in plaats van de caissière.

Vreemde gewaarwording dat een voorheen vreemd land je thuis is geworden, dat het land waar je bent opgegroeid weinig sfeer heeft, het landschap teveel geregeld en netjes is en of je nou moet werken of niet een hectisch en druk leven is, velen druk zijn en moeten plannen waar wij gewend zijn spontane uitjes te doen..

Overigens ben ik nog nooit zo lachend uit het vliegtuig gestapt dat je al die toeristen voorbij mag lopen omdat je een ‘Residence’ bent en dus zo door de immigratie loopt.

Maar het was fijn, om familie en vrienden weer te zien. Ook even de kids uit handen te geven en een frisse neus te halen. Buiten de frisse neus om aangezien er op curacao altijd een vochtige lucht is, waar je alleen een rode neus van de zon krijgt is het fijn om koude lucht te ademen verder was het als vanouds en voelde het alsof we nooit zijn weg geweest.

En nu, nu we weer buiten zitten met het ontbijt, slippers en een korte broek voelt dit echt als ons thuis.

De kinderen zijn we weer ‘kwijt’ in de tuin, ze zijn blij met hun speelgoed en rennen er weer op los. Ook zij waren weer blij hun vriendjes weer te zien toen wij Juul ophaalden, en een plons in het zwembad was weer als vanouds!

Alsof we nooit zijn weggeweest..

Nu rest ons nog een ‘moetje’ en dat is het zwembad opzetten en verder pakken we ons ‘cura bida’ weer op.. (Curaçaose leven

Te otro bia tur hende!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Krista Van Daalen:
    24 mei 2019
    Idd dat zwembad moet wel op! 😉 fijn om jullie even hier gehad te hebben en ook fijn te lezen dat jullie je daar ook ‘thuis’ voelen!
    Tot snel liefies!
  2. Elza:
    24 mei 2019
    Heel herkenbaar, haha! Je ziet opeens hoe keurig alles hier is. Vanuit het vliegtuig zie je al dat alles ingedeeld is in hokjes en rechte lijnen. Opeens weer opletten dat je niet zomaar op je gevoel het gas in kan trappen en op tijd komen, anders mis je de trein.Toen we laatst op vakantie waren op Curaçao vond ik het ook heel gek dat ik in die lange rij met toeristen moest gaan staan! Geniet ervan. 10 jaar later denk ik nog dagelijks aan onze tijd daar. Pasa bon dia!
  3. Corien Van mechelen-westert:
    24 mei 2019
    Kom terug elza!😉 ze zoeken genoeg leerkrachten!