In teken van schoonheid

26 september 2018 - Willemstad, Curaçao

check de foto’s voor bewijs!Deze week stond het een klein beetje in teken van de schoonheid..

Allereerst stond mijn haar niet meer te dansen en hing er bij als een slappe vaatdoek. Dus cootje moest naar de kapper. Frank was al eens eerder gegaan prijs viel mee en hij werd smakelijk verwend met een was, hoofdmassage en een knipbeurt. De prijs viel reuze mee. Dus ik dacht laat ik gewoon naar dezelfde gaan en dan is dat goed. Maar de dames van de kapsalon praten Spaans en geen druppeltje Nederlands. Ik besluit foto’s op te zoeken van wat ik dan wil. ‘Okey’ dat is wat ik te horen krijg. De dame in kwestie gaat drastisch te werk met haar schaar, vraagt mij al hand gebarend om de foto en knipt stevig door.. een fohn achteraf en mijn haar zit bijna in een jaren ‘70 geföhnd model. Niet helemaal geföhnd zoals de laatste stijlen maar het haar lijkt verrassend vee op het plaatje.. ik dien af te rekenen en blijkt dat ik toch 3x zoveel geld kwijt was dan ik had verwacht. Ergens moet toch de huur betaald worden in deze grote shoppingmall!

Ala, ik ga ergens later in de week naar mijn ontdekte schoonheidsspecialist Shelley! Ik hoef weinig te vertellen ze snapt het en ik besluit een fantastische behandeling te ondergaan! Heerlijk! Mn wenkbrauwen zijn weer knap en lachen iedereen weer toe.. mijn huidje straalt weer en is bijna weer bleek van al het geschubd. Voldaan reken ik af en vertrek richting huis. Nog steeds moet je overal naar toe reizen voor zo’n zeker 10-15 auto minuten. Zo woont Shelley ergens boven op een berg (de muizenberg). Daar waar de straten nog slechter zijn en steeds minder Makamba (blanke) wonen.

Shelley is overigens Nederlandse die hier al zeker een x aantal jaar woont, wel prettig dat die snapt wat je met blonde wenkbrauwen moet doen. Begrijp mij niet verkeerd maar hier In de winkels vindt je overal van die wenkbrauw mallen met net iets te hoekerige wenkbrauwen, iets te lang en zeker niet geschikt voor mijn illige wenkbrauwtjes. Nee Shelley snapt het!

Maar goed en dan nog Mn voeten. Ik hou ontzettend van het lopen zonder slippers. En helaas moeten mijn voeten het afzien.

Tijdens het schrijven van deze blog ligt mijn hart dubbel van het lachen en moet ik Mn gezichtsuitdrukking verbergen of eigenlijk tegenhouden. Daar kom ik later op. Aangezien ik gewoon ongeneert een blog zit te schrijven bij de pedicure. Of liever gezegd iemand die erg van schoonheid houdt, een cursusje heeft gevolgd en verder YouTube afstruint hoe je het beste de voeten kan verzorgen. Aldus Ricardia.

Ik vind haar via Facebook, alles gebeurt hier op Facebook. Dus zo ook de advertenties, aanbiedingen van iemand die in een kamertje in haar huis een salonnetje heeft gemaakt.

Ik roep vriendelijk Bon Tardi voordat ik naar binnen loop. Ik ben te vroeg, Ricardia heeft alles nog niet gereed.

Ik word neergezet op een knalroze tuinstoel. Eigenlijk houdt Ricardia erg van roze. Op de strak wit geverfde muren zijn fleurige 3D vlinders geplakt, stickers van de befaamde woorden: ‘live laugh en love’ overigens fluoriserend roze! De in between gordijnen zijn in verschillende tinten roze. En naar de verzorging spullen zijn er nog diverse tinten roze te zien.

Ze begint met een voetenbadje heerlijk. Die heb ik thuis niet dus het is nu al Mn geld waard. Mn nagels worden heerlijk verzorgd, ik krijg een voetenscrub en er wordt gevijld. Mijn vraag was vooral om die aftanze onvrouwelijke eelthakken weer poezelig te maken.

Na vijlen, vijlen en nog eens vijlen. Hoor ik ineens een schuurmachine. Ik dacht nog: ‘tja op elk moment kan er overal geklust worden’ nee dit geluid was dichterbij. Ik zie een prachtige muisschuurmachine naar mijn voeten gaan. Jij denkt nu: ‘niet?’ Maar het is echt zo.

Ook hier wordt weer drastig met de schuurmachine onder mijn voeten gewerkt! En het is best lekker. Bijzonder dat wel maar best lekker.

Dit is dus waarom mijn hart dubbel ligt en ik mijn gezicht in de plooi moet houden. Ik sta vol verbazing te kijken. Ik word gestoord en Ricardia geeft mij de opdracht om op een andere stoel te gaan zitten en een kleur voor mijn nagels uit te zoeken.

Ik zit en ineens gaat we een hele masage op Mn rug aan de gang! Ja je geloofd dit niet! Ik vind dit fantastisch. Ik zit hier midden in een huis van een jonge meid, die hard studeert, werkt en dan ook nog eens haar hobbysalon staande houdt. En dat voor maar 25 Nafl.

Ze werkt secuur en rustaagh, en ik zit hier nu toch al 1 uur en 15 minuten.

Ik loop de deur uit moet een ontspannen rug en poezelige voetjes...

Wat wil een mens nog meer.. Ricardia weet ik te vinden!

1. Thomas:
    26 september 2018
    😘Super leuke blog weer😘
  2. Jeannette:
    27 september 2018
    Hahahahahaha.... écht een schuurmachine hè! Wat een vondst! 😂. Heerlijk om te lezen weer! 😘
  3. Lusanne:
    27 september 2018
    Ik heb ook nog een schuurmachine in dr schuur staan.... mmm nieuwe carrière?!