Auto’s

17 juli 2018 - Willemstad, Curaçao

Auto’s

Frank is zijn eerste dagen begonnen op zijn werkplek, inwerken en kennismaken voornamelijk. Dat betekend dat ik hier moeder de huisvrouw mag uithangen. Wassen, poetsen, in de zon liggen, kinderen blij houden, kinderen uit elkaar houden, troosten, vogeltjes voorzien van suiker en boodschappen doen.. maarja alles en dan ook alles wordt hier met de auto’s opgehaald of langs gebracht.

Nu hebben we een mooie stalen ros, een Witte, ja een witte. Niet erg handig gezien bij elke bui een plas blijft liggen op de weg en een witte car behoorlijk gevoelig is voor elk stofje of spatje modder, mag natuurlijk moeder de huisvrouw de auto ook poetsen?

Deze auto hadden we in samenwerken en in goed vertrouwen van onze sponsors gekocht op afstand (vanuit Nederland). Zo stond deze gereed bij aankomst op Curacao wat erg prettig was.

Maarja die tweede auto. Wat in Nederland behoorlijk tegen mijn gevoel in ging, een tweede auto.. heb ik hier hard nodig! Nouja hard.. rustig nodig.. want ja het tempo ligt hier een beetje lager en doen we alles op het tempo wat zich aandraagt..

Om jullie even een idee te geven. Elke auto heeft hier wel iets van een deuk, kras, lakschade, gescheurd dashboard en ga zo maar door. Een tweedehands car is hier behoorlijk prijzig en zou je in Nederland niet uitgeven aan een auto met schade. Nieuwe auto’s zijn daarentegen relatief goedkoop.

Zo heeft onze Witte Suzuki Grand Vitara 4x4 wat krasjes en wat versleten stoelbekleding, uitgedroogd leer wat is gekrakt maar ook een merkwaardige plek aan bestuurderszijde net onder het raampje in de bekleding.. een soort gat en een plek van zo’n 4 cm lang en 2 cm breed waar de bekleding weg is en je kijkt op het schuimrubber. Lang heb ik nagedacht waarom daar nou juist een versleten plek zat..

Maarja als je dan even de lucht in kijkt naar de zon, de wind die heerlijk woekert.. raampjes open en wat doe je dan.. zo kwam ik er zelf achter dat je al gauw je arm op de merkwaardige plek neerlegt.. aangezien de auto een automaat is en je vrij gemakkelijk deze ros kan bedienen is het niet meer dan logisch dat je je arm laat ondersteunen op de deur!

Ach even een keer naar de garage brengen en mi boy maakt die car voor weinig.. arbeid kost hier immers weinig!

Die tweede auto is dus nodig. Veel te kijken veel te koop.. maar wat zijn dan de eisen naast de WITTE veilige vitara wat vooral dienst als vervoersmiddel voor de kinderen.

Nou kun je dan vast begrijpen dat de tweede  auto best een grappig autooootje mag zijn. Zo gingen om een jeep modelletje, opendakkie al voorbij zien komen.. maar nee, de lord des huizes heeft een grotere grap in gedachten. Wel te verstaan zo’n dikke Amerikaan, aldus Frank. En dan noemt hij van die V dit en V dat turbo! Geen idee waar hij het over heeft, ik denk alleen maar aan zwarte roetwolken als ik het hek achter hem dicht moet doen en het geluid waar het schaamrood op de kaken zal staan als je hier in Nederland mee rijdt. Zo’n mega zwaar geluid bij optrekken... het is dat ik het hier niet kan na doen, anders had ik het natuurlijk gedaan..

Aan de andere kant zegt hij dan ook wel.. ach een tweede SUV zal ook best handig zijn voor als de ander in onderhoud moet, want ja dat is niet ‘s ochtends brengen en ‘s middags weer ophalen hier..

Ik werd even gestoord door mister American himself.. ik krijg een appie met een aantal foto’s. Wat ik zie is een ‘dikke’ Amerikaanse slee, mat zwart! Een collega heeft wel verstand van deze auto’s en hij kan morgen om 17.00 kijken! Ik lag mijn ballen uit mijn broek, al heb ik die niet.. wat ik hier boven al schreef.. Een grappige auto..

Zie je het al voor je.. elke ochtend dat ik Frank ‘uitlaat’ en hem liefelijk sta uit te zwaaien met de kinderen op de arm, hij weg rijdt en ik weer kan douchen.. of een duik in het zwembad natuurlijk..

1. Simone:
    17 juli 2018
    Hahaha wat een heerlijk verhaal weer!🤣moet je wat mee gaan doen Co! Ben heel benieuwd wat voor 1 t gaat worden...zal wel geen suzuki alto worden 🤣 zo leuk om zo op de hoogte te worden gehouden! Dikke kus voor jullie vanuit een tropisch nederland!😘😘😘😘
  2. Jeannette:
    17 juli 2018
    Wat weer een prachtig verhaal Co! Heerlijk om zo mee te maken waar jullie mee bezig zijn! En ach.... Een "dikke Amerikaan" is weer eens wat anders dan een "Betsy"...😁
  3. Siem:
    17 juli 2018
    Ik dacht meer aan een schattig roze flatje voor Co & kids! Succes met mister American! Xx
  4. Krista Van Daalen:
    🤪
    Ik zeg nog steeds Lada Niva!!!! 😂
    Rijd je ook niet mee in NL!!! 😂🤪😂
  5. Michelle:
    17 juli 2018
    Kun je geen video's bijvoegen hier? 😂 leuk om mee te kunnen lezen met jullie avontuur en dit geval de zoektocht naar een auto
  6. Corien Van mechelen-westert:
    18 juli 2018
    Video Mies?
    Blog gaat wel redelijk af maar vloggen😂
  7. Marcel:
    18 juli 2018
    Heerlijk dat leven daar ik ga er zeker nog een keer weer heen, ga zo met je blog!
  8. Oma w:
    22 juli 2018
    leuk om zo mee te leven kusjes voor jullie allemaal